תנ"ך בכפר הירוק

"בִּקֵּשׁ קֹהֶלֶת לִמְצֹא דִּבְרֵי-חֵפֶץ וְכָתוּב יֹשֶׁר דִּבְרֵי אֱמֶת. דִּבְרֵי חֲכָמִים כַּדָּרְבֹנוֹת וּכְמַשְׂמְרוֹת נְטוּעִים בַּעֲלֵי אֲסֻפּוֹת; נִתְּנוּ מֵרֹעֶה אֶחָד"

(קהלת י"ב, י'-י"א)

בכפר הירוק התנ"ך הוא משהו מיוחד. המורים (הרועים?) שמלמדים בכיתות, מאוהבים בדברי החכמים ובאסופות שלהם. את האהבה שלהם לספר העובר בשרשרת הדורות, הם מנסים להנחיל לתלמידיהם באמצעים מאמצעים שונים. בין אם ב"הרבצת" תורה מסורתית ובין אם בפרויקטים ייחודיים, מנסים המורים שלנו לגרום לתלמיד להבין את מה שהוא קורא, להביע את דעתו, ולהבחין כי הסיפורים העתיקים, יכולים להיות על זמניים גם אם לגיבורים יש שמות מוזרים וכל הזמן כתוב "ויאמר", "ויאמר", "ויאמר". הצוות שלנו מנסה לתת לתלמיד ביטחון בטקסט המקראי. אנו מנסים לגרום לו לא לפחד מן השפה המקראית עצמה אלא לראות בה צופן, כתב חידה, מפת אוצר שצריך, מעניין ואפילו אתגרי ומהנה לפענח ולפצח.

הבלוג שלפניכם הוקם במטרה לתת ביטוי לעבודות המרשימות שנוצרו והוגשו לנו לאורך השנים. הוא מנסה להראות בעזרת עבודות תלמידינו כי תלמיד יכול לגשת לתנ"ך מתוך סקרנות אמיתית ולמצוא בו אתגר אינטלקטואלי ורגשי גם יחד. הבחינה של הטקסט יכולה להיות רצינית או הומוריסטית וכל תלמיד יוכל למצוא בסיפורים העתיקים את עצמו. תוך כדי, אנחנו מקווים, הילדים יספגו את המורשת של עמנו העתיק, מורשת שבלעדיה התרבות העולמית כולה הייתה חסרה.

אז קבלו אותם את תלמידי הכפר הירוק עם עבודות שלבטח ישאירו עליכם רושם כפי שהשאירו עלינו.

אתם מוזמנים לעלעל בתפריט של הפרויקטים השונים ולמצוא בהם, אני מקווה, מקור של הנאה.

צחי רולניק, רכז צוות תנך בחטיבת הבינים

וכל צוות תנ"ך הנפלא בחטיבה, נאוה דבש, עמיר אייל, אסף גולדפרב, אלירן עובד, דינה ונטורה